Ceniki in obračuni
Ceniki komunalnih storitev
Osnova za cenik:
Elaborati so pripravljeni v skladu z Uredbo o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
Razlaga računa Komunale Radovljica:
Obračun komunalnih storitev
Nosilec obračuna komunalnih storitev je lastnik objekta. Če lastnik oddaja v najem stanovanjske ali druge prostore, je dolžan v najemni pogodbi z najemnikom določiti, kdo bo plačnik komunalnih storitev. Ob prijavi ali spremembi najemnika nas mora lastnik takoj obvestiti. Če tega ne stori, stroški komunalnih storitev do dne, ko prejmemo obvestilo, bremenijo lastnika nepremičnine.
Kaj je osnova za obračun storitve oskrbe s pitno vodo?
Količina porabljene vode iz javnega vodovodnega omrežja se meri v m³ po stanju, odčitanem na obračunskem vodomeru, ki ga mora praviloma imeti vsak uporabnik.
Kako se določi mesečna akontacija?
Mesečna akontacija se določi na osnovi povprečne mesečne porabe vode v zadnjem obračunskem obdobju. Obračunsko obdobje je obdobje med zadnjima odčitkoma. Če želite, lahko zahtevate spremembo višine akontacije. V povprečju oseba porabi več kot 4 m³ vode na mesec.
Redni popis obračunskega vodomera pri gospodinjstvih v individualnih objektih
Stanje vodomera popišemo najmanj enkrat letno in ob menjavi obračunskega vodomera (skladno z zakonodajo moramo vodomere menjati vsakih pet let). Na osnovi popisa pripravimo obračun porabljene vode za posamezno gospodinjstvo.
Redni popis obračunskega vodomera pri gospodinjstvih v večstanovanjskih stavbah
V večjih večstanovanjskih stavbah obračunske vodomere popisujemo mesečno, kar pomeni, da se dejanska poraba vode, zabeležena na obračunskem vodomeru, obračuna mesečno. V manjših večstanovanjskih stavbah vodomere popisujemo vsake tri mesece.
Kako ravnam, če želim obračun po dejanski porabi vode?
Stanje vodomera lahko odčitate in sporočite v zadnjih dneh meseca na naslednje načine:
- s pomočjo aplikacije E-komunala na www.komunala-radovljica.si,
- po elektronski pošti na racunovodstvo@komunala-radovljica.si,
- po telefonu na številki 04/ 537 01 19 ali 04/ 537 01 33.
Sporočeno stanje bomo upoštevali pri obračunu komunalnih storitev za tekoči mesec.
Kakšen je način obračuna, če je uporabnikov več?
Če je v objektu več uporabnikov vode iz istega priključka oziroma obračunskega vodomera, morate sporazumno določiti fizično ali pravno osebo, ki sprejema in plačuje račune za porabljeno vodo, ter nas o tem obvestiti. Interna delitev in zaračunavanje vode posameznemu uporabniku v objektu ni naša dolžnost.
Kako se obračuna storitev, če ni mogoče popisati obračunskega vodomera?
Če ugotovimo, da je vodomer v okvari in ni mogoče odčitati dejanske porabe vode, se za čas od zadnjega odčitka do ugotovitve okvare vodomera poraba pitne vode obračuna v višini vaše povprečne porabe v preteklem letu.
Kaj je osnova za obračun?
Osnova za obračun je dobavljena količina pitne vode, merjena z obračunskimi vodomeri.
Stroške odvajanja in čiščenja komunalnih in padavinskih odpadnih voda zaračunamo na osnovi dejanske porabe pitne vode v preteklem obračunskem obdobju ali akontacijah, določenih glede na porabo pitne vode v preteklem obračunskem obdobju. Dejansko porabo ugotavljamo najmanj enkrat letno, ko se izvede tudi poračun akontacij.
Če v stavbi ni vgrajenega obračunskega vodomera za merjenje porabe pitne vode, se upošteva število stalno prijavljenih stanovalcev ob upoštevanju normirane porabe pitne vode, ki znaša 7,5 m³ na osebo na mesec.
Več odgovorov glede obračuna storitev ravnanja z odpadnimi vodami.
Kdo je dolžan plačevati storitve ravnanja z odpadki?
Stroške ravnanja z odpadki smo dolžni plačevati vsi povzročitelji odpadkov, ki na območju občine Radovljica stalno, začasno ali občasno bivamo v svojih ali najetih nepremičninah, smo lastniki počitniške hiše ali opravljamo poslovno dejavnost. O tem smo dolžni obvestiti Komunalo Radovljica kot izvajalca javne službe ravnanja z odpadki v občini Radovljica.
Ali velja enako tudi za lastnike počitniških hiš ali stanovanj?
Enako velja tudi za lastnike počitniških nepremičnin, vendar je obračun storitev ravnanja z odpadki prilagojen.
Kdaj se moram vključiti v sistem ravnanja z odpadki?
Obveznost plačila storitev ravnanja s komunalnimi odpadki nastane za povzročitelje odpadkov z dnem, ko začne izvajalec opravljati storitve na njihovem območju, ko povzročitelji odpadkov začnejo uporabljati stanovanje, počitniški objekt ali poslovne prostore ali ko se začne gradnja novega oziroma adaptacija obstoječega objekta.
Kako izračunam strošek, ki ga plača gospodinjstvo?
Komunala Radovljica svoje storitve obračuna glede na velikost zabojnikov za preostanek odpadkov in biološke odpadke ter povprečno mesečno pogostnost praznjenja zabojnikov (23. člen Uredbe o cenah). Na ceno, ki jo plačate uporabniki, ki živite v blokih ali večstanovanjskih hišah, poleg velikosti zabojnika in števila praznjenj vpliva še število oseb v gospodinjstvu.
Prejem in plačilo računa
Račun lahko prejmete v papirni obliki po navadni pošti ali pa v obliki e-računa v vašo spletno banko ali na elektronski naslov.
Namesto klasičnega računa v papirni obliki se lahko odločite za prejemanje računa po elektronski pošti. Naši izdani e-računi so v standardni e-Slog obliki s PDF-prikazom in v XML-obliki za uvoz v računovodske aplikacije.
Če želite e-račun mesečno prejemati na vaš e-naslov, nam to sporočite na elektronski naslov racunovodstvo@komunala-radovljica.si ali na telefonsko številko (04) 537 01 19.
Kako se prijavim na prejemanje e-računa v spletno banko?
Neposredno v vaši spletni banki s prijavo na e-račun. Med izdajatelji računov poiščite Komunalo Radovljica in sledite navodilom za prijavo. Za prijavo poleg osebnih podatkov potrebujete ID-referenco izdajatelja. V našem primeru je to 8-mestna številka odjemnega mesta, ki jo najdete na računu.
Prejem e-računa v spletno banko: E-račun vas bo čakal v vaši spletni banki. Prijavo lahko opravite s pomočjo vaše izbrane spletne banke s prijavo na e-račun.
Kaj naredim, če zamenjam banko ali ukinem bančni račun?
Ob menjavi banke, ukinitvi ali spremembi številke bančnega računa nam čim prej sporočite spremembo. V nasprotnem primeru računov ne boste prejeli, saj jih bo banka zavrnila. Ob prehodu na drugo banko preverite, ali nova banka omogoča izmenjavo e-računov in nam sporočite, kako želite v prihodnje prejemati račun oziroma se prijavite na prejem e-računov v novi spletni banki.
Kako se lahko odjavim od prejemanja e-računa?
V primeru, da se želite odjaviti od prejemanja e-računa, lahko to storite kadarkoli in enostavno z oddajo vloge za odjavo e-računa v vaši spletni banki ali s pomočjo elektronske pošte na naslov racunovodstvo@komunala-radovljica.si.
V tem primeru boste ponovno dobivali račune v papirnati obliki na vaš naslov, na razpolago pa vam je tudi možnost, da uredite plačilo preko SEPA-direktne obremenitve vašega računa ali pa prejemate račun po elektronski pošti in ga sami plačate.
Račun lahko poravnate v breme svojega bančnega računa, neposredno v spletni banki ali pa na vseh poštah in bankah v Sloveniji.
Vsi občani, razen pravnih oseb in samostojnih podjetnikov, lahko izkoristijo storitev plačevanja računov za komunalne storitve brez provizije na javni blagajni, ki je na območju občine Radovljica organizirana v sedmih poštnih poslovalnicah: v Radovljici, Lescah, Begunjah, Podnartu, Kropi, Kamni Gorici in na Brezjah. Priporočamo, da se te možnosti poslužujete.
QR-kodo na računu lahko skenirate z mobilno aplikacijo banke in enostavno plačate račun.
Kakšna je razlika med plačilom e-računa v spletni banki in SEPA-direktno obremenitvijo vašega bančnega računa?
Pri e-računu v spletno banko račun prejmete neposredno v spletno banko, kjer ga lahko avtomatsko potrdite za plačilo.
Če se odločite za direktno obremenitev (SEPA) vašega bančnega računa, vam ni treba skrbeti za pravočasno izvršitev plačila, saj račun poravna banka v breme vašega računa vsak 28. dan v mesecu.
O znesku direktne obremenitve ste mesečno obveščeni z računom. Izberete lahko račun elektronski pošti (priporočljivo) ali v papirni obliki. Če že imate urejeno direktno bremenitev in prejemate papirnati račun, vas vabimo, da se, namesto za papirni račun, odločite za prejemanje e-računa na vaš e-naslov in nam to sporočite na elektronski naslov racunovodstvo@komunala-radovljica.si ali na telefonsko številko (04) 537 01 19.
Soglasje za direktno obremenitev lahko podpiše zgolj plačnik storitve in pri tem predloži veljavni osebni dokument ter bančno kartico. Soglasje lahko plačnik tudi kadarkoli prekliče.
Za vse, kar je povezano s SEPA-direktnimi obremenitvami (sklepanje novih soglasij, preklic in spremembe), uporabite obrazec Soglasje za SEPA-direktno obremenitev.
Postopek lahko uredite na dva načina:
- Osebno v 1. nadstropju poslovne stavbe Komunale Radovljica na Ljubljanski cesti 27 v Radovljici vsak delovni dan od 8.00 do 14.00. S seboj prinesite veljaven osebni dokument, bančno kartico s številko bančnega računa, prek katerega se izvaja direktna obremenitev, in račun (položnico), za katerega želite urediti soglasje za direktno obremenitev.
- Po pošti. Pravilno izpolnjeno in podpisano vlogo za plačevanje ali zahtevo za preklic soglasja za plačevanje s SEPA-direktnimi obremenitvami pošljite skupaj s fotokopijo oziroma skeniranim osebnim dokumentom in bančno kartico na naslov Komunala Radovljica, d. o. o., Ljubljanska cesta 27, 4240 Radovljica ali po elektronski pošti na naslov racunovodstvo@komunala-radovljica.si.
Urejanje sprememb
Skladno z občinskimi odloki morate uporabniki ali upravniki večstanovanjskih objektov najkasneje v osmih dneh po nastalih spremembah, ki vplivajo na pravilen obračun komunalnih storitev, o tem obvestiti Komunalo Radovljica. To storite z obrazcem za prijavo in odjavo komunalnih storitev ter sporočanje sprememb, ki mu morate priložiti ustrezna dokazila.
Spremembe bodo upoštevane v naslednjem obračunskem obdobju.
Spremembe lahko uredite z izpolnjenim in podpisanim obrazcem Prijava in odjava komunalnih storitev ter sporočanje sprememb, ki mu priložite ustrezno dokazilo za spremembo.
Pravilno izpolnjen in podpisan obrazec skupaj z dokazili lahko oddate:
- skeniran ali elektronsko podpisan po e-pošti na racunovodstvo@komunala-radovljica.si;
- po pošti na naslov Komunala Radovljica, d.o.o., Ljubljanska cesta 27, 4240 Radovljica;
- osebno na sedežu podjetja, kjer lahko uporabite nabiralnik ob vhodu v poslovno stavbo.
Glede na vrsto spremembe morate predložiti ustrezno uradno dokazilo:
- Spremembo nosilca obračuna komunalnih storitev uredite s predložitvijo dokazila o lastništvu, saj je nosilec obračuna lastnik objekta. Lastništvo izkažete s kupoprodajno pogodbo, darilno pogodbo, sklepom o dedovanju, izpiskom iz zemljiške knjige in podobno. Spremembo števila oseb v gospodinjstvu uredite s predložitvijo: potrdila o stalnem ali začasnem bivališču, potrdila o bivanju v domu starostnikov, potrdila o bivanju v študentskem domu in podobno.