Pogosta vprašanja
Kako vam lahko pomagamo?
Hitro in enostavno lahko odgovor na vaše vprašanje najdete s pomočjo odgovorov na vprašanja, ki nam jih uporabniki najpogosteje zastavljate. Odgovori se nanašajo na naslednje vsebine:
Obračun storitve oskrbe s pitno vodo
Storitve oskrbe s pitno vodo, odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih voda ter storitve, povezane z greznicami in MKČN, se obračunavajo na podlagi dobavljene količine pitne vode.
Cenik storitve javne oskrbe s pitno vodo ter odvajanja in čiščenja odpadnih voda je oblikovan skladno z Uredbo MEDO in potrjen s sklepom Občinskega sveta Občine Radovljica.
Vodarina je spremenljiv del cene, neposredno odvisen od količine dobavljene pitne vode. Obračunava se v mesečnih akontacijah, določenih glede na dejansko porabo v preteklem obračunskem obdobju. Izvajalec pri uporabnikih najmanj enkrat letno ugotavlja dejansko porabo in izvede poračun preteklega obračunskega obdobja.
Omrežnina je nespremenljiv del cene, ki se obračuna glede na premer obračunskega vodomera in zajema stroške najema javne infrastrukture. Omrežnina je stalen mesečni strošek. V večstanovanjskih stavbah, v katerih posamezne enote nimajo obračunskih vodomerov, se omrežnina obračuna skladno z Uredbo MEDO za premer obračunskega vodomera DN 20 mm.
Nosilec obračuna komunalnih storitev je lastnik objekta. Če lastnik oddaja v najem stanovanjske ali druge prostore, je dolžan v najemni pogodbi z najemnikom določiti, kdo bo plačnik komunalnih storitev. Ob prijavi ali spremembi najemnika nas mora lastnik takoj obvestiti. Če tega ne stori, stroški komunalnih storitev do dne, ko prejmemo obvestilo, bremenijo lastnika nepremičnine.
Količina porabljene vode iz javnega vodovodnega omrežja se meri v m³ po stanju, odčitanem na obračunskem vodomeru, ki ga mora praviloma imeti vsak uporabnik.
Mesečna akontacija se določi na osnovi povprečne mesečne porabe vode v zadnjem obračunskem obdobju. Obračunsko obdobje je obdobje med zadnjima odčitkoma. Če želite, lahko zahtevate spremembo višine akontacije. V povprečju oseba porabi več kot 4 m³ vode na mesec.
Stanje vodomera popišemo najmanj enkrat letno in ob menjavi obračunskega vodomera (skladno z zakonodajo moramo vodomere menjati vsakih pet let). Na osnovi popisa pripravimo obračun porabljene vode za posamezno gospodinjstvo.
V večjih večstanovanjskih stavbah obračunske vodomere popisujemo mesečno, kar pomeni, da se mesečno obračuna dejanska poraba vode, zabeležena na obračunskem vodomeru. V manjših večstanovanjskih stavbah vodomere popisujemo vsake tri mesece.
Stanje vodomera lahko odčitate in sporočite v zadnjih dneh meseca na naslednje načine:
- s pomočjo aplikacije E-komunala na www.komunala-radovljica.si,
- s Prijavo stanja vodomera na www.komunala-radovljica.si,
- po elektronski pošti na racunovodstvo@komunala-radovljica.si,
- po telefonu na številki 04/ 537 01 19 ali 04/ 537 01 33.
Sporočeno stanje bomo upoštevali pri obračunu komunalnih storitev za tekoči mesec. Če boste odčitek stanja obračunskega vodomera posredovali prepozno, se bo od datuma prejema do konca tekočega meseca zaračunala akontacijska obremenitev, izračunana na osnovi povprečne dnevne porabe pitne vode. Več o pravilnem odčitavanju.
Če je v objektu več uporabnikov vode iz istega priključka oz. obračunskega vodomera, morate sporazumno določiti fizično ali pravno osebo, ki sprejema ter plačuje račune za porabljeno vodo in nas o tem obvestiti. Interna delitev in zaračunavanje vode posameznemu uporabniku v objektu ni naša dolžnost.
Če ugotovimo, da je vodomer v okvari in ni mogoče odčitati dejanske porabe vode, se za čas od zadnjega odčitka do ugotovitve okvare vodomera poraba pitne vode obračuna v višini vaše povprečne porabe v preteklem letu.
V primeru nezavednega izpusta vode zaradi okvare na interni hišni napeljavi lahko uporabnik pri upravljavcu vodovoda vloži vlogo s prošnjo za delni odpis količin. Svetujemo, da uporabite obrazec za reklamacije in prošnje, ki ga najdete na www.komunala-radovljica.si. Izpolnjen obrazec pošljete na naš poštni ali elektronski naslov ali pa se oglasite na sedežu podjetja. Priložiti morate tudi dokazila o napaki in njeni odpravi. Če upravljavec skladno z Navodilom za reševanje prošenj in reklamacij ugotovi upravičenost prošnje, del porabljene količine vode tudi odpiše.
Vodomeri
Interni vodomer na lokaciji je vgrajen za glavnim obračunskim vodomerom in beleži porabo vode za določenega uporabnika. Upravljavec vodovoda internih vodomerov ne obračunava, ker je to zakonska obveza upravnika večstanovanjskega objekta ali objekta z več enotami.
Skladno z zakonom smo kot izvajalec GJS oskrbe s pitno vodo vodomere s pretečenim rokom veljavnosti dolžni menjati vsakih pet let. Stroški menjave vodomerov se krijejo iz postavke omrežnine, ki jo mesečno plačujete uporabniki. Višina omrežnine je odvisna od dimenzije vgrajenega vodomera. Izvajalec vseh vzdrževalnih del na javnem vodovodu, vključno z menjavo vodomerov, je izvajalec GJS oskrbe s pitno vodo.
Če menite, da vaš vodomer ne deluje pravilno, lahko pisno naročite izredno kontrolo delovanja vodomera. Vodomer demontiramo in zamenjamo z novim, overjenim vodomerom. Zamenjani vodomer pošljemo pooblaščeni neodvisni organizaciji na izredno kontrolo delovanja. Če vodomer deluje v mejah predpisane točnosti, nosi stroške kontrole uporabnik, v nasprotnem primeru pa upravljavec.
Porabo vode se pri večjih odjemalcih, kot so industrija, podjetja in večstanovanjski objekti, odčitava mesečno, medtem ko se pri posameznih gospodinjstvih poraba vode odčita enkrat letno.
Če želite, da se vam mesečno obračuna dejanska poraba vode, nam do zadnjega dne v mesecu sporočite stanje vašega vodomera s pomočjo aplikacije e-komunala.
Plačevanje računov skladno z mesečno porabo vam olajša spremljanje porabe in nadzor nad stroški. Ker enako velja tudi za porabo vode, vas vabimo, da se odločite za mesečno sporočanje stanja vodomera. Svetujemo vam, da stanje vodomera odčitate in sporočite v zadnjih dneh meseca.
Stanje sporočite:
- s pomočjo aplikacije E-komunala,
- z Oddajo stanja vodomera,
- po elektronski pošti – na naslov racunovodstvo@komunala-radovljica.si ali
- po telefonu – na številko 04/ 537 01 19 ali 04/ 537 01 20.
Sporočeno stanje bomo upoštevali pri obračunu komunalnih storitev za tekoči mesec. Račun za tekoči mesec boste prejeli v začetku naslednjega meseca.
Pomembno je, da stanje vodomera pravilno odčitate, saj le tako lahko pričakujete račun v skladu s svojo porabo.
OSNOVNO PRAVILO: Vedno sporočate samo porabo v m3 (brez porabe v litrih).
Uporabniki v občini Radovljica imajo nameščene tri različne vrste vodomerov. V nadaljevanju predstavljamo pravilen odčitek posamezne vrste vodomera, ki nam ga sporočite na izbrani način.
Primer 1:
Vodomer kaže porabo: 48 m3 in 517 l.
Pravilen odčitek: 48 m3.
Primer 2:
Vodomer kaže porabo: 918 m3 in 277 l.
Pravilen odčitek: 918 m3.
Primer 3:
Vodomer kaže porabo: 00 m3 in 46 l.
Pravilen odčitek: 00 m3.
Hišna vodovodna napeljava
Nemalokrat so nepravilna izvedba, vzdrževanje in uporaba hišne vodovodne napeljave razlog za poslabšanje sicer kakovostne pitne vode iz javnega omrežja. To lahko vpliva tudi na naše zdravje.
Posege in vzdrževanje hišne vodovodne napeljave zaupajte strokovnjaku. Priporočamo uporabo kakovostnih materialov. Pri načrtovanju in izvedbi mora projektant upoštevati nekatera »zlata« pravila:
- zadostno porabo na vseh iztočnih mestih;
- napeljavo brez slepih rokavov, kjer bi se lahko voda zadrževala dalj časa in zaradi razvoja mikroorganizmov postala neustrezna;
- pravo dimenzioniranje hranilnikov in grelnikov tople sanitarne vode, kjer bi se sicer lahko razmnoževali nevarni mikroorganizmi.
Pri ogrevanju pitne oz. sanitarne vode je treba računati na raztezek vode, sicer tlak v hišni napeljavi lahko nevarno naraste in jo poškoduje. V skrajnem primeru se lahko poškodujeta tudi vodomer in hišni priključek. Zaradi tega je pravilno dimenzionirana, izbrana in nastavljena ekspanzijska posoda na topli sanitarni vodi obvezen element hišne vodovodne napeljave. Izkušnje kažejo, da te naprave pravilno namestijo in nastavijo le izkušeni ter usposobljeni inštalaterji, zato dela zaupajte le njim.
Elementi hišne vodovodne napeljave naj bodo izbrani glede na tlak v omrežju z upoštevanjem ustrezne varnosti.
Pomembno!
Za kakovost pitne vode na javnem omrežju mora poskrbeti upravljavec javnega omrežja, na hišnem vodovodnem omrežju pa uporabnik sam.
Hišna vodovodna napeljava zajema cevovode, opremo in naprave, ki so vgrajeni med priključkom na sistem za oskrbo s pitno vodo ter mesti uporabe pitne vode (pipe). Omrežje je treba redno in pravilno vzdrževati. NIJZ priporoča redno vzdrževanje s pomočjo naslednjih ukrepov:
- Voda naj na vsaki pipi pred prvo uporabo tega dne teče vsaj 2 minuti (curek naj bo enakomeren, srednje jakosti, debelosti svinčnika) oz. toliko časa, da se temperatura vode na pipi ustali.
- Vsaj enkrat na 14 dni je treba na vseh pipah sneti in očistiti mrežice ali druge nastavke.
- Čiščenje pomeni spiranje z vodo, ki teče po tem sistemu in po potrebi odstranjevanje vodnega kamna. Več.
- Na mestih, kjer voda v omrežju zastaja, naj se izvaja tedensko izpiranje.
- Evidentirati je treba slepe rokave in jih odstraniti. Do takrat je treba enkrat na teden spirati vodo iz slepih rokavov.
- Posebna pozornost velja v objektih, ki so le občasno naseljeni.
Za vaše zdravje gre!
Poseg v hišno vodovodno napeljavo zaupajte strokovnjaku. Vanj nikoli ne posegajte sami!
Pitna voda je živilo in pokvarljivo blago. Običajno živilo, ki ga dalj časa ne uporabljamo in stoji v shrambi ali hladilniku, po določenem času zavržemo. Tudi voda v hišnem omrežju ni v sterilnem okolju, zato njena uporaba, če se v njem zadržuje dalj časa, ni priporočljiva.
Po daljši odsotnosti (dopustu) je zato treba hišno vodovodno napeljavo dobro sprati. Strokovnjaki NIJZ priporočajo, da odstranimo nastavke na pipah in vodo spiramo s turbulentnim tokom vsaj 15 minut. Turbulentni tok povzročamo z zaporednim bolj ali manj hitrim zapiranjem in odpiranjem pipe. Preverimo stanje mrežic, jih očistimo ali zamenjajmo. Seveda ne smemo pozabiti na morebitne naprave za pripravo vode, ki zaradi zastajanja vode zelo verjetno niso v ustreznem higienskem stanju, zato naročimo servis oz. zamenjamo filtre.
Voda, ki se je v času naše odsotnosti grela v grelniku (bojlerju) in ni bila izpostavljena tako imenovanemu toplotnemu šoku (možnost razvoja legionele in drugih nevarnih mikroorganizmov), ni primerna za uporabo v gospodinjstvu.
Če v prvih curkih priteče obarvana voda, naj vas ne skrbi, če bo obarvanost po spiranju izginila. Vzrok je v uporabi nekakovostnih materialov v interni vodovodni napeljavi, ki rjavijo. Po popravilih na javnem ali internem omrežju pa je obarvanost tudi posledica usedlin na vodovodni mreži.
Pustiti, da voda teče, je žal v nasprotju z varčevanjem z njo. Lahko pa vodo od izpiranja uporabite za druge, neprehrambne namene. Skrb za zdravje je v takih primerih pomembnejša od varčevanja.
Ukrepanje v primeru okvare vodovodnega omrežja in vodomernega mesta
Najprej preverite, ali je okvara na javnem ali hišnem omrežju:
- če odkrijete okvaro na internem vodovodnem omrežju (za vodomerom v smeri toka vode), zaprite ventil v vodomernem jašku pred vodomerom ter naročite odpravo okvare pri vodovodnem inštalaterju;
- če odkrijete okvaro na javnem omrežju (pred vodomerom), vas prosimo, da nas o tem obvestite na telefonski številki 04 537 01 26 (v rednem delovnem času od ponedeljka do petka med 7. in 15. uro) ali 031 210 023 (izven rednega delovnega časa).
V tem primeru nemudoma obvestite:
- Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Radovljica in Naklo na telefonsko številko 04 537 23 48.
V teh primerih s pitno vodo ravnajmo preudarno, ne porabljajmo je za zalivanje, pranje avtomobilov, polnjenje bazenov in podobno. Uporabljajmo jo varčno, predvsem za pitje in pripravo hrane ter v higienske namene.
Preverite, kje prihaja do puščanja (pipe, WC-kotliček, ventili, pipa na vrtu ipd.). Ko ugotovite, kje je napaka, jo čim prej odpravite. V primeru, da je prišlo do večjega izliva vode, se oglasite na sedežu družbe Komunala Radovljica, kjer bomo preverili vzrok in ustrezno ukrepali.
Ob poplavah, plazovih ali potresu se lahko zgodi, da bodo nastale motnje pri oskrbi s pitno vodo, zato je treba vodo pred uporabo prekuhati ali drugače razkužiti. Pripravite si zadostno zalogo vode v plastenkah. Več.
Pokličite nas na telefonski številki 04 537 01 26 ali 031 210 023. V primeru upravičenega suma na neskladnost pitne vode bomo po predhodnem dogovoru odvzeli vzorec za mikrobiološko in/ali fizikalno-kemijsko analizo.
Pokličite nas na telefonski številki 04 537 01 26 ali 031 210 023. V primeru upravičenega suma na neskladnost pitne vode bomo po predhodnem dogovoru odvzeli vzorec za mikrobiološko in/ali fizikalno-kemijsko analizo.
Če je pitna voda na vašem oskrbovalnem območju dezinficirana, ima lahko vonj po dezinfekcijskem sredstvu, kar se ne obravnava kot neskladnost.
Neprijeten vonj je lahko posledica zadrževanja vode v hišnem vodovodnem omrežju. Pogosto ga zaznajo uporabniki, ki dalj časa niso uporabljali napeljave ali v novozgrajenih stanovanjskih objektih. Priporočamo, da upoštevate priporočila za vzdrževanje hišne vodovodne napeljave, ki jih najdete na povezavi.
Do prekinitve oskrbe s pitno vodo lahko pride zaradi načrtovanih ali interventnih posegov v javno vodovodno omrežje. Voda je po prekinitvi pogosto obarvana in motna. Priporočamo, da pred uporabo vode v prehrambne namene hišno vodovodno napeljavo dobro sperete:
- Dokler oskrba s pitno vodo ni ponovno vzpostavljena, naj ostanejo pipe zaprte.
- Pred spiranjem odstranite mrežice na pipah. Očistite jih ali po potrebi zamenjajte.
- Po ponovni vzpostavitvi oskrbe s pitno vodo pred ponovno uporabo pitne vode v prehrambne namene v prvem koraku poskrbite za spiranje hišne vodovodne napeljave na mestih, kjer je nevarnost za zdravje manjša, npr. na pipi v stranišču in ne na pipi v kuhinji, kjer se pitna voda uporablja za pripravo hrane. Pipo postavite v skrajni položaj, v katerem izteka izključno hladna voda.
- V drugem koraku poskrbite za spiranje na vseh odvzemnih mestih. Spiranje naj bo intenzivno v sunkih s turbulentnim tokom. Turbulenco s sunki povzročamo z večkratnim zapiranjem in odpiranjem pip. Čas spiranja je odvisen od ugotovljenih razmer in lahko traja tudi 15 minut in več.
- Za kratek čas premaknite pipo tudi v skrajni položaj, v katerem teče izključno topla voda.
- Dokler omrežje ne bo izprano, ne uporabljajte pralnih in pomivalnih strojev.
Spiranje hišne vodovodne napeljave je v večini primerov zadosten ukrep. Če kljub spiranju ostane dvom v skladnost in zdravstveno ustreznost pitne vode, nas pokličite na telefonski številki 04 537 01 26 ali 031 210 023.
V primeru upravičenega suma na neskladnost pitne vode bomo po predhodnem dogovoru odvzeli vzorec za mikrobiološko in/ali fizikalno-kemijsko analizo.
Če voda na vodomernem mestu izteka na vodomeru, je treba zapreti ventil pred vodomerom in nam napako javiti na telefonsko številko 031 210 023. V izjemnih primerih, ko voda močno izteka in povzroča materialno škodo ali ogroža premoženje, lahko na pomoč pokličete gasilce. V nobenem primeru se odprave okvare ne smete lotiti sami ali se poslužiti storitev izvajalcev na trgu.
Pitna voda pri nas doma
Poleg parametrov, ki jih v pitni vodi preiskujemo za določitev zdravstvene ustreznosti vode, ima vsaka voda tudi svoje fizikalno-kemijske lastnosti. Te dajo vodi svoje specifične lastnosti, predvsem okus.
Občina Radovljica je oskrbovana z naravno pitno vodo, ki v obliki nekaj močnih izvirov priteče na površje v gorskem zaledju Ljubljanske kotline. To pitno vodo odlikuje primerna vsebnost mineralnih snovi, zlasti kalcija in magnezija, ter prijeten, osvežilen okus, ki ji ga dajejo stalna temperatura, v vodi prisotna ogljikov dioksid in kisik ter mikrobiološka neoporečnost. K dobremu okusu in možnosti široke uporabe pitne vode pa prispeva tudi njena trdota, saj se po trdotni lestvici uvršča med srednje trde vode.
Pri pojavu peska v pitni vodi gre običajno za vodni kamen. Raztopljene snovi, ki so v vodi, se zaradi sprememb tlakov in drugih vplivov izločajo kot vodni kamen in se vežejo na stene cevovodov. Količina je odvisna od trdote vode in vrste materiala, iz katerega je izdelana vodovodna cev. Pri naglih nihanjih tlakov v ceveh se te obloge lahko odluščijo in nato potujejo po ceveh z vodo do uporabnikov.
Bela (mlečna) obarvanost vode je fizikalni pojav, ki je običajen v vodovodnih sistemih. Obarvanost ni posledica prisotnosti klora, temveč vsebnosti številnih mikroskopsko majhnih zračnih mehurčkov, ki nastanejo, kadar je voda pod pritiskom. Ko voda teče iz pipe, se pritisk sprosti, kar povzroči delno izločanje v vodi raztopljenega zraka. To lahko preverimo, če takšno vodo natočimo v kozarec. Že po nekaj sekundah opazimo, da se mehurčki zraka dvigujejo proti gladini, voda pa se po približno 10 sekundah popolnoma zbistri. Takšna voda je pitna in zdrava.
Pri večjih popravilih okvar na omrežju za oskrbo s pitno vodo ali odvzemih vode iz hidrantov se lahko zgodi, da iz pipe priteče rjava voda. To je posledica usedlin (oblog) na ceveh, saj se usedline ob odpiranju ventilov premešajo in potujejo po ceveh. V večjih sistemih vodo očistimo z iztekanjem na iztočnih mestih. Če opazite, da je iz vaše pipe pritekla rjava voda, jo iztočite, dokler voda ni zopet bistra (običajno to traja le nekaj minut). V nasprotnem primeru nas pokličite na telefonsko številko 04 537 01 26.
Povprečna temperatura pitne vode v Radovljiški občini je v zimskem času okoli 8, v poletnem času pa od 12 do 15 °C.
Opažamo, da se v objektih, ki imajo na primer dobro toplotno izolacijo zunanjega ovoja stavbe, lahko v poletnem času temperatura vode dvigne tudi nad 20 °C, kar pa je z vidika zagotavljanja ustrezne kakovosti pitne vode na hišni napeljavi lahko problematično. Uporabnikom zaradi zagotavljanja primerne kakovosti pitne vode priporočamo ohlajanje napeljave in vode z nekaj minutnim izpiranjem. Tudi pred prvo jutranjo uporabo ali v delu dneva po daljši prekinitvi priporočamo, da vodo spiramo toliko časa, da se njena temperatura ustali.
Pomembno je vedeti, da se dezinfekcija izvaja izključno z namenom varovanja zdravja uporabnikov in da je pitna voda tudi v času izvajanja preventivne dezinfekcije primerna za pitje in druge namene. Ponekod se izvaja občasno, kjer je nujo potrebno pa stalno. Več.